telefon QR

Staszic podbija Europę

wielkość:

stopka

 

Sprawozdanie z realizacji projektu ,, Staszic podbija Europę?

2013-1-PL1-ESF01-37643

Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława w Pińczowie

 finansowanym ze środków Unii Europejskiej.

1.  W styczniu 2013 r. zespół projektowy w składzie: Anita Domagała, Anna Równicka -Wójcik, opracował wniosek o realizację projektu pt. ?Staszic podbija Europę? realizowanym w ramach projektu systemowego "Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo" realizowany w obszarze edukacji w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet III ? Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.4 ? Otwartość systemu oświaty w kontekście uczenia się przez całe życie, Poddziałanie 3.4.2 ? Upowszechnienie uczenia się przez całe życie.

2.  Równocześnie kontynuując  współpracę  z Partnerem angielskim POLARIS EU ENTERPRISE LIMITED nawiązaliśmy kontakt z drugim partnerem na terenie Niemiec - WBS TRAINING AG. Wybór partnera został poprzedzony przejrzeniem bazy danych partnerów na stronach internetowych Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji i zasięgnięciem opinii innych beneficjentów korzystających z usług firmy.

3.  W czerwcu 2013 r. wniosek uzyskał pozytywną opinię NA i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji. Szkoła uzyskała 324 051.85 PLN na realizację projektu.

4.  W dniu 8 sierpnia 2013r. została podpisana umowa finansowa pomiędzy Panem Dyrektorem Tadeuszem Niewygodą  a Narodową Agencją. Równocześnie podpisano umowę o otwarciu konta bankowego, na które przelano I transzę środków unijnych w wysokości 80% całego dofinansowania.

5.  We wrześniu 2013 r. koordynator projektu Pani Anna Równicka -Wójcik wzięła udział
w szkoleniu z zarządzania projektami mobilności dla Beneficjentów zorganizowanym przez NA w Warszawie.

6.  Od kwietnia 2014r. rozpoczęły się prace nad realizacją projektu ?Staszic podbija Europę'' finansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. W tym celu został powołany zespół w składzie: Anita Domagała - koordynator projektu, Anna Równicka-Wójcik.

7.  W maju 2014 r. została przeprowadzona rekrutacja uczniów. Projekt był adresowany do uczniów Technikum Informatycznego oraz Technikum Budowlanego. W projekcie mogło brać udział 32 uczniów (po 16 z każdego kierunku). Komisja rekrutacyjna, aby wyłonić uczestników przeprowadziła z każdym chętnym rozmowę kwalifikacyjną. Chętni uczniowie musieli odpowiedzieć na szereg pytań, opracowanych przez komisję, napisać test sprawdzający wiedzę z języka angielskiego.

Kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie opierały się na następujących założeniach :

 wynik testu kwalifikującego z j. ang. (max. 50 p. przeliczanych na pkt w skali od 0 do 5)

wynik rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. ang. w mowie ( od 0 do 5)

 średnia ocen z poprzedniego roku szkolnego (0-2 p.)

ocena z zachowania z klasy II (0-3 p.)

opinia wychowawcy, z uwzględnieniem sytuacji materialnej ucznia (0-5 p.)

opinia pedagoga (0-5p.)   

8.  W trakcie realizacji projektu zostały przeprowadzone liczne zapytania ofertowe w celu dokonania zakupów koniecznych do realizacji projektu. Komisja na bieżąco dokonywała wyborów oferentów. W tym okresie zostały zakupione tablety dla uczniów, które bardzo usprawniły pracę na zajęciach oraz były bardzo przydatne podczas realizacji stażu . Poza tym Komisja wybrała także firmę, która przygotowała transport uczniów do Niemeic i Wielkiej Brytanii, przygotowała ubezpieczenie uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Część materiałów reklamowych przygotował zespół projektowy, np. broszurki, liczne reklamowe naklejki, papier firmowy,  które wykorzystano w materiałach reklamowych.

9.  Uczniowie uczestniczyli w wielu zajęciach dodatkowych, które przygotowywały ich do odbycia dwutygodniowych praktyk w Dreźnie oraz trzytygodniowych praktyk we Stafford. -Zajęcia odbywały się poza godzinami lekcyjnymi i były to następujące zajęcia.:

-30 godzin warsztatów psychologicznych- prowadzonych przez p. Ewę Stępień

-100 godzin kursu pedagogiczno -kulturowo-językowego z języka angielskiego- prowadzonych przez p. Olgę Kędzierską-Sala

 Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

10.  Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o staż, opracowaną przez Zespół Projektowy i zaakceptowaną przez NA.

11.  W dniach 1-12 września 2014r.  jedna grupa uczniów pod opieką p. Anity Domagały oraz p. Beaty Piątek przebywali na praktykach w Drężnie.  Uczniowie nabyli umiejętności w zakresie projektowania stron internetowych, w tym: HTML i CSS. Uczestniczyli w różnych imprezach kulturalnych, poprawili znajomość języka angielskiego oraz mieli styczność z kulturą
i językiem niemieckim. W czasie wolnym zwiedzali miasto Drezno oraz odbyli wycieczkę do Berlina.

W dniach 1-19 września 2014r. pod opieką p. Jarosława Lisa oraz Pawła Króla  uczestniczyli z zagranicznych praktykach w zakładzie budowlanym - Regina Construction, Stafford, U.K. Poza nauką uczniowie mieli również możliwość atrakcyjnie spędzić czas wolny. Zwiedzili m.in. Londyn, Birinmgen, Walię, Liverpool.

Staże przebiegał bez zakłóceń.

12.  W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnione opiekę, pełne utrzymanie, zakwaterowanie
i naukę na bardzo wysokim poziomie. Poza tym otrzymali kieszonkowe. Na koniec stażu uczniowie musieli wykonać praktyczne zadania egzaminacyjne związane z ich zawodem. Wszyscy pomyślnie zdali ten egzamin.  Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

13.  Na zakończenie praktyk wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w praktykach od instytucji przyjmujących.

14 .  Po powrocie ze stażu uczniowie złożyli raporty, które wszystkie zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy
w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne
i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie - zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu. Dzięki pobytowi i pracy
w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami
i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji
i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów i potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów - z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą
i często trudną do zaakceptowania.

15.  Każdy z uczestników otrzymał dokument Europass Mobility opisujący jakie korzyści zawodowe oraz dodatkowe osiągnął uczestnik odbywający staż oraz certyfikaty wystawione prze instytucję wysyłającą, podpisane również przez instytucje przyjmujące. Uroczyste wręczenie tych dokumentów odbyło się na  początku listopada 2014r. W spotkaniu  uczestniczyli uczniowie biorący udział w projekcie, ich rodzice, Zespół Projektowy oraz zaszczyciły, że nas swoją obecnością władze Starostwa.

 

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
grudzień 2024
pwścpsn
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2111653
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
155
477
2133
2105776
8602
12742
2111653

Your IP: 18.227.183.204
Server Time: 2024-12-21 13:23:40
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Sobota
21 grudnia 2024
Imieniny obchodzą
Balbin, Festus, Honorat, Tomasz, Tomisław
Do końca roku zostało
11 dni

logo cke

odnośnik,jpg

 

BIP




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.