telefon QR

Ogłoszenie

wielkość:

 W związku z rozpoczynającą się realizacją projektu „Europejskie praktyki zawodowe” zwracamy się do uczniów technikum klas drugich i trzecich Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie o składanie podań na praktyki zagraniczne, które odbędą się na wiosnę 2019r. w następujących państwach:

- Wielka Brytania - technik pojazdów samochodowych  i technik budownictwa

- Włochy  - technik obsługi turystycznej i technik informatyk

- Hiszpania – technik obsługi turystycznej i technik ekonomista.

Zainteresowane osoby proszone są o złożenie poniższych dokumentów (ankieta, regulamin stażu) do wychowawcy klasy w terminie 11 luty 2019 r.

 

Europejskie praktyki zawodowe

wielkość:


Projekt: Europejskie praktyki zawodowe

Cel główny:

Przygotowanie uczących się do życia w warunkach współczesnego świata, wykonywania pracy zawodowej i aktywnego funkcjonowania na zmieniającym się rynku pracy.

Cele szczegółowe:

- podniesienie kwalifikacji zawodowych,

- zapoznanie z organizacją przedsiębiorstw,

z nowoczesnymi technologiami pracy, aktualnymi rozwiązaniami branżowymi,

- możliwość sprawdzenia wiedzy teoretycznej w praktyce,

- zapoznanie z perspektywami pracy za granicą,

- poszerzenie wiadomości nt. rynku pracy i przedsiębiorczości,

- nabycie umiejętności pracy w innej kulturze,

- poznanie warunków gospodarczych kraju partnerskiego,

- skonfrontowanie polskiego systemu kształcenia zawodowego z angielskim i włoskim,

- doskonalenie umiejętności językowych (j. ang., w tym zawodowy),

- uświadomienie uczniom ich braków w celu zmotywowania do dalszej nauki,

- uczenie radzenia sobie z problemami w nowym nieznanym otoczeniu, współpracy w grupie, odpowiedzialności za siebie nawzajem, samodzielności,

- uczenie tolerancji w kontakcie z innymi kulturami.

W styczniu 2018 r. Zespół opracował wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pt. ,,Europejskie praktyki zawodowe. W oparciu o wcześniejsze doświadczenia kontynuowano współpracę z Partnerem na terenie Włoch SISTEMA TURISMO oraz w Anglii z firmąPOLARIS EU ENTERPRISE LIMITED.. Nawiązano nową współpracę z partnerem w Hiszpanii firmą EuroMind.

W czerwcu 2018 roku. wniosek uzyskał pozytywną opinię i znalazł się na liście projektów przeznaczonych do realizacji.. Następnie rozpoczęły się prace nad realizacją projektu. W styczniu 2019 r. została przeprowadzona rekrutacja uczestników. Projekt był adresowany do uczniów Zespołu Szkół Zawodowych im. Stanisława Staszica w Pińczowie kształcących się w zawodach: technik informatyk, technik ekonomista, technik budownictwa, technik obsługi turystycznej i technik pojazdów samochodowych. W projekcie mogło brać udział 64 uczniów. Komisja rekrutacyjna, skrupulatnie opracowała kryteria kwalifikujące uczestnika do wzięcia udziału w projekcie, które opierały się na:

- wyniku testu kwalifikującego z j. angielskiego,

- średniej ocen z przedmiotów zawodowych,

- ocenie z zachowania,

- opinii wychowawcy,

(w miarę potrzeb - wyniku rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej znajomość j. angielskiego w mowie oraz motywację ucznia do wyjazdu)

Komisja wybrała firmę (zapytanie ofertowe), która przygotowała transport uczniów do Włoch, Hiszpanii i Anglii, zajęła się ubezpieczeniem uczniów i opiekunów w trakcie odbywania stażu. Zespół Projektowy przygotował materiały informacyjne i promocyjne.

Uczniowie uczestniczyli w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych (kurs j. angielskiego zawodowego), które przygotowywały ich do odbycia dwutygodniowych praktyk. Podczas przygotowań do wyjazdu dużą rolę odegrały cykliczne spotkania informacyjno-organizacyjne prowadzone przez koordynatora projektu, podczas których uczniowie i ich rodzice zostali poinformowani o sprawach związanych z formalnymi aspektami stażu (prawa i obowiązki stron, dokumentacja) jak również spotkania dotyczące aspektów związanych z długą rozłąką z rodzicami czy zachowaniem w obcym kraju. Podczas tego typu spotkań uczestnicy mogli uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania związane z wyjazdem.

Podczas pobytu w Bilston, Maladze i Rimini została zrealizowana faza przygotowania kulturowego, która nie kolidowała z odbywanymi praktykami. Obejmowała zapoznanie się z miastami goszczącymi naszych uczniów i specyfiką kultury. Ponadto miały miejsce wyjazdy kulturoznawcze i spotkania integracyjne. Wszystkie zajęcia zostały sfinansowane ze środków unijnych.

Przed wyjazdem na zagraniczne praktyki uczniowie podpisali umowę o praktyki, opracowaną przez Zespół Projektowy i zaakceptowaną przez NA.

W trakcie odbywania praktyk zrealizowano cele szczegółowe, tj.: poznanie obowiązujących procedur i standardów na zachodnioeuropejskim rynku pracy oraz możliwość doskonalenia umiejętności językowych. Uczniowie mieli również szansę na poznanie kultury i obyczajów: Hiszpanii, Anglii oraz Włoch ,a także na konfrontację posiadanej wiedzy teoretycznej z zakresu swojego profilu zawodowego z praktyką.

Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, praktykanci otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur i zwyczajów oraz potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą i często trudną do zaakceptowania.

Uczestnicy projektu:

Gr.1. technik budownictwa 8 os, technik pojazdów samochodowych- 8 osób (Anglia), łącznie 16 uczniów,

Gr.2. technik obsługi turystycznej 8 os, technik ekonomista 8 os (Hiszpania) łącznie 16 uczniów,

Gr.3. technik obsługi turystycznej 16 os, technik informatyk 16 os (Włochy ) łącznie 32 uczniów.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik pojazdów samochodowych nauczyli się: dobierać i stosować metody diagnozowania usterek i sposobów weryfikacji uszkodzonych elementów pojazdów samochodowych; dobierać i posługiwać się narzędziami kontrolno-pomiarowymi oraz urządzeniami diagnostycznymi dla pojazdów samochodowych; posługiwać się instrukcjami obsługi i naprawy, wynikami badań stanu technicznego pojazdów, katalogami, poradnikami i inną literaturą techniczną pojazdów samochodowych; dobierać i stosować metody naprawy pojazdów samochodowych ze względu na zakres i koszty.

Technik budowlaniec – uczniowie uczący się w tym zawodzie w wyniku realizacji stażu nauczyli się określać rodzaj i zakres i zakres robót budowlanych, zaplanować przebieg robót budowlanych. Zaplanować i zorganizować prace remontowe i naprawcze oraz modernizacyjne w obiekcie budowlanym.

Uczniowie kształcący się w zawodzie technik organizacji turystyki ,technik informatyk oraz technik ekonomista uzyskali świadomość wagi i przydatności tworzenia strategii współpracy w grupie, zastosowania się do zwyczajów i organizacji pracy w innym kraju. Doskonalili praktyczną znajomość języka angielskiego. Nauczyli się przewidywania zagrożeń dla zdrowia i życia ludzi oraz mienia, zgodnie z wykonywanymi zadaniami zawodowymi. Mieli możliwość sprawdzenia się na różnych stanowiskach związanych z szeroko pojętym zawodem technik informatyk, technik ekonomista oraz technik obsługi turystycznej.

Pierwsza grupa uczestników projektu wraz z opiekunami przebywała w Anglii w okresie 3 czerwca – 14 czerwca 2019 r, grupa 2 z opiekunami przebywała w Hiszpanii w terminie 6 kwietnia - 19 kwietnia 2019 r i 3 grupa wraz z opiekunami we Włoszech od 13 maja - 24 maja 2019 r

W czasie praktyk uczniowie mieli zapewnioną opiekę, pełne utrzymanie, zakwaterowanie i naukę na bardzo wysokim poziomie. Poza tym otrzymali kieszonkowe. Ogólny nadzór merytoryczny nad realizacją projektu sprawowany był przez dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

Po ukończeniu praktyk Uczestnicy otrzymali od Partnerów certyfikaty, które stanowią doskonałe potwierdzenie zdobytych umiejętności praktycznych i językowych. Dokument ten jest wystawiony w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej.

Wszystkie kryteria programowe zawarte w projekcie są zgodne z wymogami jakościowymi koniecznymi do ubiegania się o dokument EUROPASS MOBILITY, który stanowi dla uczestników dodatkową wartość z odbytych praktyk. Potwierdza on praktyki zagraniczne odbyte w Hiszpanii Anglii i Włoszech. Dokument ten zawiera uzyskane w trakcie praktyk kwalifikacje i doświadczenie zawodowe.

Po powrocie z praktyk zagranicznych uczniowie złożyli raporty, które zastały zaakceptowane. Wynika z nich, że kompetencje zawodowe uczniów zdecydowanie wzrosły, a cele projektu zostały zrealizowane. Wzrosła pewność siebie uczestników, poznali metody pracy w europejskim, wielokulturowym środowisku, odkryli w sobie nowe możliwości rozwoju zawodowego oraz wzrosła ich samoocena. Przede wszystkim uczestnicy projektu podwyższyli swoje umiejętności zawodowe o unikalne elementy związane z nauczanym zawodem, przełamali barierę komunikowania się w języku obcym w miejscu pracy. Nabyli też nowe umiejętności społeczne i adaptacyjne, ułatwiające współdziałanie w grupie, zarówno towarzyskiej jak i w zespole zawodowym, co ułatwiło rozwiązywanie codziennych problemów, zrozumienie i tolerancję dla innych członków zespołu.

Dzięki pobytowi i pracy w innym kraju, z inną specyfiką kulturową, odmiennymi zwyczajami, upodobaniami i mentalnością tamtejszego społeczeństwa, stażyści otrzymali wielką lekcję tolerancji i wyrozumiałości dla przedstawicieli innych kultur oraz zrozumieli dobrze zjawisko przenikania się różnych kultur, zwyczajów, oraz potrzebę wyrozumiałości i otwarcia się na przedstawicieli innych narodów z całą ich odmiennością, nie zawsze dla nas zrozumiałą i często trudną do zaakceptowania.

Na stronie naszej szkoły (www.zszpinczow.pl) Promotor zamieścił informację na temat praktyk, która była w trakcie realizacji projektu uaktualniana, co pozwoliło na bieżące informowanie społeczności lokalnej o etapach jego realizacji. Na stronie internetowej utworzona została podstrona Erasmus+, gdzie zostały umieszczone wszelkie informację dotyczące projektu. Bieżący kontakt z uczestnikami i opiekunami stażu odbywał się poprzez specjalnie utworzoną grupę na Facebooku. Upowszechnianie rezultatów projektu odbyło się również w postaci spotkania podsumowującego praktyki zagraniczne, w którym uczestniczyli Beneficjenci, ich rodziny, nauczyciele, Dyrektor szkoły, opiekunowie, lokalne władze.

Promocja i upowszechnianie rezultatów projektu wśród innych organizacji na poziomie krajowym nastąpi poprzez udział Koordynatora projektu w seminariach i konferencjach organizowanych w celu wymiany doświadczeń związanych z realizacją projektów w ramach programu Erasmus+.

Spotkanie Wigilijne 2018

wielkość:

 

„Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy,
dzień, zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory.
Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkich,
dzień, który każdy z nas zna od kołyski…”

 

             Święta Bożego Narodzenia kryją w sobie niepowtarzalny urok. Dla wielu z nas jest to czas radości i serdecznych spotkań w gronie najbliższych.
             21 grudnia jak co roku w naszej szkole odbyło się przedświąteczne spotkanie wigilijne połączone z Jasełkami. W świąteczny nastrój wprowadzili nas uczniowie klas 1To, 2Tb, 3Tb oraz 2Ti, którzy przedstawili współczesną wizję wieczerzy wigilijnej.
             Po przedstawieniu zabrała głos v-ce przewodnicząca szkoły Patrycja Kocel
oraz dyrektor Tadeusz Niewygoda, którzy złożyli wszystkim świąteczne życzenia.

                                                                                                          J.M.

 

 

Świąteczna Paczka

wielkość:

W naszej szkole, już po raz drugi, została zorganizowana akcja charytatywna "Świąteczna Paczka". Uczennice klasy III TE: Martyna Podsiadło, Aleksandra Wójcik i Wiktoria Kopińska podjęły działania skierowane w ramach pomocy dla najbardziej potrzebujących rodzin. Z pomocą wszystkich uczniów udało się zebrać wystarczająco dużo artykułów spożywczych i chemicznych by móc obdarować 3 rodziny. W dniu 13.12.2018 paczki zostały rozwiezione do potrzebujących. Osoby obdarowane były mile zaskoczone świątecznym prezentem i bardzo szczęśliwe.

Akcje charytatywne w Staszicu

wielkość:

W dniach 4.XII - 7.XII.2018r. odbyły się w naszej szkole dwie akcje charytatywne. Szkolne Koło PCK zorganizowało Akcję Ciasteczkową, natomiast pani Mariola Kumor przygotowała kiermasz ozdób świątecznych. Obie akcje miały na celu zgromadzenie środków pieniężnych z przeznaczeniem na leczenie chorej na SLS pani Marty Kocela.
Podsumowując oba przedsięwzięcia, można stwierdzić, iż było to połączenie przyjemnego z pożytecznym, gdyż przygotowane przez uczniów klas I TO i III TO słodkie wypieki cieszyły swoim smakiem wszystkich kupujących, natomiast przygotowane przez p.Mariolę Kumor ozdoby bożonarodzeniowe - skutecznie przyciągały wzrok, nie pozwalając odejść od stoiska bez zakupu. Duży wkład miały w to również dziewczęta prowadzące sprzedaż. Kiermasz ciast prowadziły: Dominika Kowalska, Paulina Sroczyńska i Beata Rogoża z klasy III TO, natomiast kiermasz ozdób świątecznych zaangażowały się uczennice klasy II TO: Karolina Krzysztofik, Aleksandra Łata, Wiktoria Matyjonek i Iwona Puchała. Dochód ze sprzedaży ciast wyniósł 462,80 gr., natomiast ze sprzedaży ozdób: 695zł., co dało łączną kwotę 1134,30gr. Zgromadzone środki zostały przekazane potrzebującej za pośrednictwem fundacji Avalon.
Dziękujemy wszystkim ofiarodawcom: uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, którzy pomogli w realizacji szczytnego celu, jakim jest pomoc potrzebującej osobie. Akcje cieszyły się dużym zainteresowaniem społeczności szkolnej i mamy nadzieję, iż nie jest to ostatnie przedsięwzięcie tego rodzaju.

Ciasteczkowa pomoc

wielkość:

 SZKOLNE KOŁO PCK

ZAPRASZA DO UDZIAŁU W AKCJI

CIASTECZKOWA POMOC

4 GRUDZIEŃ 2018r.

świetlica szkolna

SZKOLNE KOŁO PCK html 1d8e2935435838d7

 

 

NA PRZERWACH BĘDZIE MOŻNA ZAKUPIĆ SŁODKIE WYPIEKI PRZYGOTOWANE PRZEZ NASZE WOLONTARIUSZKI. DOCHÓD Z AKCJI ZOSTANIE PRZEZNACZONY NA LECZENIE CHOREJ MIESZKANKI Z NASZEJ OKOLICY.

CENA WYWOŁAWCZA „SŁODKIEJ CEGIEŁKI” – 2 ZŁ.

 

SZKOLNE KOŁO PCK html 12089788866522ff

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
grudzień 2024
pwścpsn
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2112259
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
Do zeszłego tyg.
W tym miesiącu
W zeszłym m-cu
Wszystkie dni
301
460
2739
2105776
9208
12742
2112259

Your IP: 18.118.1.100
Server Time: 2024-12-22 07:37:29
Visitors Counter
Dzisiaj jest
Niedziela
22 grudnia 2024
Imieniny obchodzą
Beata, Drogomir, Flawian, Franciszka, Gryzelda, Honorata, Ksawera, Ksaweryna, Zenon, Zenona
Do końca roku zostało
10 dni

logo cke

odnośnik,jpg

 

BIP




Powered by Joomla!®. Developed by: joomla 2.5 themes  Valid XHTML and CSS.

J.H. zszpinczow.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.